Учнівське самоврядування
В умовах розбудови держави перед освітніми закладами стоїть складне й відповідальне завдання – виховати високоморальне, національне свідоме молоде покоління, патріотів своєї батьківщини, допомогти дітям і молоді розвивати творчі здібності, визначати саме ту галузь, де вони зможуть найповніше реалізуватись і принести користь своїй країні і народу.
Старшокласників слід підготувати до життя в умовах радикальних соціально економічних змін, розвинути в них внутрішню свободу, власну гідність, самоповагу. Тому, на нашу думку, одним із варіантів вирішення даного завдання є участь дітей у органах самоврядування.
Робота дітей та молоді в органах учнівського самоврядування формує правову культуру та культуру спілкування; сприяє виробленню практичних навичок співпраці з однолітками; дотримання правил поваги та субординації в роботі зі посадовими особами, керівниками різних рівнів; виховує соціальну активність особистості, небайдужої до процесів, що відбуваються навколо неї, селища, регіону, держави.
Учнівське самоврядування в широкому значенні цього поняття - це здійснюване самими школярами управління справами своїх колективів. Повноцінне дитяче самоврядування відзначається раціональною внутрішньою організованістю, яка проявляється у загальній захопленості справою, незалежності дій, намаганні вирішити колективні завдання.
Учнівське самоврядування є організацією учнів для учнів. Воно є організацією, незалежно від адміністрації закладу освіти, будь яких партій чи політичних об’єднань.
Самі учні вирішують, якими справами буде займатися самоврядування. Тому поле діяльності самоврядування, по суті безмежним. Все що, не забороняє закон, є дозволеним. Через учнівське самоврядування відбувається процес майбутніх активних громадян демократичної держави.
Діти - учасники життя, а не сторонні спостерігачі. Вони радіють роботі і виявляють винахідливість у праці, бажаючи взяти на свої плечі важку справу. В Брошнів-Осадському ліцеї функціонує своя система учнівського самоврядування, яка тісно співпрацює з педагогічним колективом ліцею, зокрема із заступником директора ліцею з виховної роботи, педагогом-організатором, класними керівниками. Принцип дії педагогів нашого ліцею щодо учнівського самоврядування виражається формулою «Радь! Пропонуй! Покажи перспективу зростання! Зацікавлюй! Довіряй! Аналізуй! Давай можливість проявити ініціативу дітям, але не «натискай!».