Адаптація першокласників НУШ
2022-2023 навчальний рік
Моніторинг вивчення адаптації першокласників:
- Спостереження за поведінкою учнів на уроках та перевах;
- Анкета Н.Г. Лусканової для оцінки рівня шкільної мотивації і адаптації ;
- Проективна методика « Мій клас», щодо вивчення мікроклімату класу та становище дитини в колективі;
- Проективна методика « Школа звірів» , яка дає можливість виявити труднощі учнів у навчальній діяльності, у спілкуванні з однокласниками
та вчителями;
- Бесіди з вчителями, вивчення взаємовідносин між учнями та вчителями.
Рівень шкільної мотивації та адаптації
Проективна методика "Мій клас"
Рекомендації вчителям:
- Враховувати вікові та індивідуальні особливості першокласників.
- Поєднювати навчальну діяльність з ігровою.
- Дотримуватись оптимального режиму рухової активності ( фіз. паузи ).
- Здійснювати індивідуальний підхід у роботі з учнями.
- Намагатися створювати атмосферу доброзичливості і комфорту в класі.
- Розвивати в учнів мотивацію до успішного навчання та пізнавальну активність.
- Підтримувати дітей, при нагоді хвалити, заохочувати.
Рекомендації батькам :
- Цікавитися справами дитини у школі ,уважно вислуховувати , радити, як діяти в тій чи іншій ситуації ,розуміти та підтримувати.
- Важливо, щоб самооцінка дитини була чимось підкріплена, щоб дитина знала, що вона багато вміє, багато знає, багато може.
- Допомагати дитині розкрити свої здібності та задатки.
- Не загострювати увагу на можливих неприємностях у школі, але при цьому не залишати поза увагою можливі труднощі, що виникли в процесі адаптації дитини.
- Розвивати навички емоційного контролю, вміння підкорятися правилам.
- Розвивати комунікабельні здібності.
2021-2022 навчальний рік