Гуртки та секції
Позакласна гурткова робота в ліцеї
Одним з важливих завдань, які стоять перед закладом освіти є виховання у дітей інтересу і смаку до праці, до набуття знань і навичок в різних галузях. Шкільні гуртки покликані розвивати нахили учнів, удосконалювати, поглиблювати і розширювати знання школярів, прищеплювати їм практичні навички і уміння потрібні у житті.
Гурткова робота є важливою формою позакласної роботи в ліцеї. При організації гурткової роботи намагаємось якнайбільше наблизити її зміст до інтересів дітей, щоб вона давала учням необхідні знання і навички, прищеплювала любов до праці, сприяла розвиткові їх здібностей.
Свобода і можливість вибору улюблених занять у позакласній роботі з метою задоволення своїх захоплень впливають на характер самоорганізації усієї подальшої життєдіяльності дитини, на її базисну професійну підготовку і компетентність, допомагають відшукати власну модель майбутньої професійної діяльності, безпомилково «приміряти» її до своїх можливостей, свого характеру, в ранньому віці визначати гідне місце в житті, повноцінно реалізувати творчі можливості.
Головна особливість позакласного педагогічного процесу полягає в тому, що він будується на взаємній співтворчості педагогів і дітей на їх дружбі і духовній спільності, на визнанні самоцінності особистості дитини, на взаємодопомозі і взаємній зацікавленості у спільному успіхові і результаті діяльності.
Позакласне заняття має інші виміри педагогічних цінностей. Про шкільний урок говорять: «провести урок». Це природно і логічно. Так сказати про гурткове заняття не можна. Його разом з дітьми треба прожити, чітко виявляючи свою людську позицію, свою гідність і честь, глибокий інтерес до особистості дитини, зосередженість на її духовному світі.
Гурткова робота нерозривно зв’язана з освітнім процесом, що здійснюється на уроках і ґрунтується на знаннях і навичках, набутих учнями на заняттях. Характерною особистістю гурткової роботи є те, що вона не регламентується обов’язковими програмами, а це надає їй гнучкості і дозволяє краще враховувати прагнення кожної дитини. Головною метою позакласної гурткової роботи є: створення умов для творчого, інтелектуального, духовного та фізичного розвитку дітей та учнівської молоді у вільний від навчання час, підготовка до майбутнього життя.
Розвиток здібностей учнів, залучення їх до діяльності саме у позаурочний час в деякій мірі уберігає школярів від моральної деградації. Адже не секрет, що підлітки, які позбавленні можливості самовираження, більш схильні до правопорушень.
В.Сухомлинський був глибоко переконаний, що можливість для всебічного розвитку школярів у позакласні години дуже широкі, а здібності й нахили дітей – багатогранні. Треба тільки знати і уміти відкривати їхні таланти й розвивати їх. В кожній дитині він бачив творця, творця з його ще не розкритими здібностями і можливостями.