A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Брошнів-Осадський ліцей Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області

Інклюзивне навчання

Фото без описуЩо таке інклюзивна освіта?

Інклюзивне навчання – це система освітніх послуг, що базується на принципі  забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу.

Інклюзивна освіта – це процес, у якому школа намагається відповідати на потреби всіх учнів, вносить необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоб забезпечити рівні можливості.

В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей, забезпечує однакове ставлення до всіх людей та створює спеціальні умови для дітей, які мають особливі освітні потреби.

Нормативно-правове забезпечення інклюзивної освіти

Під час організації інклюзивного навчання керуємося чинними нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України, інструктивно-методичними матеріалами та листами Міністерства освіти і науки України, які розміщені та постійно оновлюються на офіційному вебсайті МОН України (www.mon.gov.ua) у рубриці «Освіта дітей з особливими потребами».

Закон України від 05.09.2017р. № 2145-VIII «Про освіту»

Стаття 19. Освіта осіб з особливими освітніми потребами

1. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування створюють умови для забезпечення прав і можливостей осіб з особливими освітніми потребами для здобуття ними освіти на всіх рівнях освіти з урахуванням їхніх індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.

Стаття 20. Інклюзивне навчання

1. У разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її батьків заклад освіти утворює інклюзивний клас та/або групу в обов'язковому порядку. 

Закон України від 16.01.2020р. № 463-ІX «Про повну загальну середню освіту»

Стаття 26. Інклюзивне навчання

1. Заклади загальної середньої освіти на підставі письмових звернень батьків дітей з особливими освітніми потребами утворюють інклюзивні та/або спеціальні класи у порядку, визначеному законодавством.
4. Відповідно до індивідуальних особливостей освітньої діяльності для кожного учня з особливими освітніми потребами, який навчається в інклюзивному класі, у порядку, визначеному законодавством, складаються індивідуальна програма розвитку та індивідуальний навчальний план (за потреби).

Наказ МОН України від 08.06.2018 №609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти»

Розділ ІV. Завдання Команди супроводу

1. Команда супроводу виконує наступні завдання:

  • збір інформації про особливості розвитку дитини, її інтереси, труднощі, освітні потреби на етапах створення, реалізації та моніторингу виконання ІПР;
  • визначення напрямів психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, що можуть бути надані в межах закладу освіти на підставі висновку ІРЦ, та забезпечення надання цих послуг;
  • розроблення ІПР для кожної дитини з ООП та моніторинг її виконання з метою коригування та визначення динаміки розвитку дитини;
  • надання методичної підтримки педагогічним працівникам закладу освіти з організації інклюзивного навчання;
  • створення належних умов для інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище;
  • проведення консультативної роботи з батьками дітей з ООП щодо особливостей їх розвитку, навчання та виховання;
  • проведення інформаційно-просвітницької роботи у закладі освіти серед педагогічних працівників, батьків і дітей з метою недопущення дискримінації та порушення прав дитини, формування дружнього та неупередженого ставлення до дітей з ООП

Організація інклюзивного навчання

Фото без опису

Фото без опису

У ліцеї в 2020-2021 н.р. функціонує два класи з інклюзивною формою навчання: 3-Г, 4-Б класи, в яких навчається двоє учнів з ООП. Для них створено освітнє середовище, яке відповідає потребам і можливостям кожної дитини. Навчання дітей з особливими освітніми потребами відбувається за індивідуальним  навчальним планом, яким передбачено проведення корекційно-розвиткових занять. Командою психолого-педагогічного супроводу для кожного з цих учнів розроблено індивідуальну програму розвитку.

Переваги інклюзивного навчання

Переваги для дітей з особливими освітніми потребами:

  • Цілеспрямоване спілкування з однолітками.
  • У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.
  • Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
  • Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.
  • Учні отримують можливість жити разом з батьками.
  • Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси здобувачів освіти.
  • Діти з особливими потребами отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.

Переваги для інших дітей:

Діти вчаться:

  • природно сприймати людські відмінності і толерантно ставитись до них;
  • поводитись нестандартно, налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них;
  • співробітництву.

Переваги для батьків:

  • Батьки отримують інформацію про типовий і атиповий розвиток дітей.
  • Родини одержують підтримку з боку інших батьків.
  • Батьки беруть активну участь у визначенні навчальних цілей і завдань для дітей.
  • Всі батьки стають частиною шкільної спільноти.

Переваги для вчителів та інших фахівців:

  • Педагоги інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
  • Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що допомагає їм ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
  • Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) навчаються працювати в команді.

Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти (Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 483 від 26.04.2022, № 979 від 30.08.2022)

Дата: від до Скинути

Засідання  команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами

05.01.2021 р. відбулося засідання команди психолого-педагогічного супроводу, де було проаналізовано стан розвитку, навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами за І семестр 2020/2021 навчального року та корекційно-розвиткову роботу з дітьми з ООП; обговорено шляхи створення та забезпечення умов ефективного навчання у зв’язку з посиленням карантинних обмежень з 08 до 25 січня.

12:08 12.01.2021

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора