Засідання команди психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП
22:36 14.06.2021
Що таке інклюзивна освіта?
Інклюзивне навчання – це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу.
Інклюзивна освіта – це процес, у якому школа намагається відповідати на потреби всіх учнів, вносить необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоб забезпечити рівні можливості.
В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей, забезпечує однакове ставлення до всіх людей та створює спеціальні умови для дітей, які мають особливі освітні потреби.
Нормативно-правове забезпечення інклюзивної освіти
Під час організації інклюзивного навчання керуємося чинними нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України, інструктивно-методичними матеріалами та листами Міністерства освіти і науки України, які розміщені та постійно оновлюються на офіційному вебсайті МОН України (www.mon.gov.ua) у рубриці «Освіта дітей з особливими потребами».
Закон України від 05.09.2017р. № 2145-VIII «Про освіту»
Стаття 19. Освіта осіб з особливими освітніми потребами
1. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування створюють умови для забезпечення прав і можливостей осіб з особливими освітніми потребами для здобуття ними освіти на всіх рівнях освіти з урахуванням їхніх індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.
Стаття 20. Інклюзивне навчання
1. У разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її батьків заклад освіти утворює інклюзивний клас та/або групу в обов'язковому порядку.
Закон України від 16.01.2020р. № 463-ІX «Про повну загальну середню освіту»
Стаття 26. Інклюзивне навчання
1. Заклади загальної середньої освіти на підставі письмових звернень батьків дітей з особливими освітніми потребами утворюють інклюзивні та/або спеціальні класи у порядку, визначеному законодавством.
4. Відповідно до індивідуальних особливостей освітньої діяльності для кожного учня з особливими освітніми потребами, який навчається в інклюзивному класі, у порядку, визначеному законодавством, складаються індивідуальна програма розвитку та індивідуальний навчальний план (за потреби).
Наказ МОН України від 08.06.2018 №609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти»
Розділ ІV. Завдання Команди супроводу
1. Команда супроводу виконує наступні завдання:
Організація інклюзивного навчання
У ліцеї в 2020-2021 н.р. функціонує два класи з інклюзивною формою навчання: 3-Г, 4-Б класи, в яких навчається двоє учнів з ООП. Для них створено освітнє середовище, яке відповідає потребам і можливостям кожної дитини. Навчання дітей з особливими освітніми потребами відбувається за індивідуальним навчальним планом, яким передбачено проведення корекційно-розвиткових занять. Командою психолого-педагогічного супроводу для кожного з цих учнів розроблено індивідуальну програму розвитку.
Переваги інклюзивного навчання
Переваги для дітей з особливими освітніми потребами:
Переваги для інших дітей:
Діти вчаться:
Переваги для батьків:
Переваги для вчителів та інших фахівців:
Засідання команди психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП
22:36 14.06.2021
10:23 02.02.2021
Засідання команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами
05.01.2021 р. відбулося засідання команди психолого-педагогічного супроводу, де було проаналізовано стан розвитку, навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами за І семестр 2020/2021 навчального року та корекційно-розвиткову роботу з дітьми з ООП; обговорено шляхи створення та забезпечення умов ефективного навчання у зв’язку з посиленням карантинних обмежень з 08 до 25 січня.12:08 12.01.2021