Шкільна служба порозуміння
Шкільна служба порозуміння — це команда підготовлених старшокласників — посередників (медіаторів), які допомагають своїм ровесникам розв’язувати конфлікти мирним шляхом, використовуючи в роботі відновні практики — медіацію однолітків, і працюють над формуванням безпечної атмосфери в навчальному закладі.
У своїй роботі медіатори спираються на головні принципи відновного підходу: повага до особистості, відповідальність у стосунках та стосовно інших, віра в кожну особистість та її здатність змінюватися.
Сам процес вирішення конфлікту має назву медіація — це добровільний і конфіденційний процес, у якому третя нейтральна сторона — медіатор. Він допомагає сторонам знайти взаємоприйнятий варіант вирішення ситуації, що склалася.
Медіація як процес проходить за наступним алгоритмом:
- тебе уважно вислухають;
- поставлять запитання, щоб краще зрозуміти ситуацію;
- поважатимуть твою позицію;
- не шукатимуть винуватців у конфлікті;
- не даватимуть зайвих порад;
- однаково сприятимуть обом сторонам конфлікту;
- допоможуть сторонам самостійно прийняти справедливе вирішення.
План роботи «Шкільної служби порозуміння» Брошнів-Осадського ліцею на 2020/2021 н. р.
№ з/п |
Зміст роботи |
Термін проведення |
Де, з ким проводиться |
Відмітка про виконання |
1 |
Відібрати потенційних медіаторів серед учнів за допомогою анкетування |
Вересень- Жовтень |
||
2 |
Проінформувати учасників, а також їхніх батьків та вчителів про успішний відбір. |
Жовтень |
||
3 |
Проведення тренінгового заняття за авторською програмою «Конфлікти в освіті. Шкільна медіація» |
Листопад |
На базі Брошнів-Осадського ліцею |
|
4 |
Створити презентацію, присвячену медіації за участю учнів |
Листопад |
||
5 |
Проведення сеансів медіації для вирішення конфліктів. |
за запитом |
||
6 |
Взяти участь у акції «16 днів проти насилля» |
Листопад-грудень |
Учні 5-11 класів |
|
7 |
Проводити руханки на перервах для учнів 1-4 класів |
1 раз на тиждень |
||
8 |
Проведення тренінгів з метою попередження конфліктів |
1 раз на місяць |
Учні 5-11 класів |
|
9 |
Брати активну участь у акціях милосердя |
|||
10 |
Висвітлювати свою роботу на сайті ліцею. |
Періодично |